WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Monday, December 19, 2011

Anugerah Yang Menyakitkan...

Assalamualaikum...

Jujur aku katakan semalam hati aku rasa luluh sangat-sangat. Entah kenapa, perkara yang sama tetap menimpa aku berulang kali. Berawal dengan satu ikatan persahabatan... berkembang menjadi suatu ikatan yang sukar digambarkan dengan kata-kata...tapi berakhir dengan kekecewaan..

Dari dulu sampailah sekarang, aku selalu rasakan diri aku miliki satu anugerah yang istimewa di mana aku berkebolehan untuk mendengar dan menyelesaikan masalah orang. Ada masanya aku pun tak sedar sehinggalah ia berlaku berulang kali.. Orang-orang yang mempunyai masalah sering menjadikan aku sebagai tempat rujukan.. aku bersyukur Allah kurniakan aku dengan kebolehan seperti tu. Aku mudah mendapat kepercayaan orang. Itu semuanya datang dari Allah. Tapi kadang-kadang aku terkilan.

Terkilan kerana jauh di sudut hati aku, aku pun mahukan kebahagiaan tapi acapkali aku hanya mampu melihat kebahagiaan orang lain. Tak dapat mengecap nikmat itu. Kadang-kadang rasa hidup aku ni macam untuk orang lain sahaja dan bukan untuk diri aku sendiri. Kenapa aku rasa macam tu..



Aku bersyukur dapat buatkan seseorang itu bahagia hasil dari nasihat yang aku berikan, tapi dalam masa yang sama aku rasa sakit melihat kebahagiaan itu kerana aku sendiri tidak mengecap nikmat seperti tu. Rasa cemburu.. Iri hati..Senang kata aku rasa sakit tengok kebahagiaan orang lain. Dalam rasa syukur, aku rasa sakit yang tak mampu aku buang jauh-jauh dari diri aku.

Ya Allah, inikah dugaan untukku...? Mampukah aku menghadapi dugaan ini seperti yang Kau kehendaki...? Ya Allah, tenangkanlah hati ini... Ubatilah luka hati ini biar tidak kurasakan sakitnya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...