WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Wednesday, June 9, 2010

puisi gila: siapa dia

tika ini
rindu meragut pergi warasku
minda ini buntu
aku tak mengerti
mengapa ia berlaku
aku tidak pasti
siapa dia di hatiku
jenuh aku mencari jawapan
namun hampa
semakin aku mencuba
semakin aku terjerat
soalan tanpa jawapan
yang aku ciptakan
kian menjerut
aku lemas di daratan kontang
tapi aku terus bertanya sendiri
siapa aku..?
dan siapa pula dia...??
aku tidak mengenalinya
memang benar
suatu saat
aku pernah melihatnya
aku pernah menyentuhnya
bahkan pernah berbicara dengannya
tapi siapa dia..?
tidak ku temu jawapannya
apa dia begitu berharga dalam hidupku
hingga rasa rindu ini tercipta untuknya..?
siapa dia..? siapa?
adakah dia bayang-bayang
dari masa silamku yang kelam?
apakah mungkin
dia yang ingin ku lenyapkan
dari ingatanku suatu waktu dahulu?
lalu untuk apakah aku mengingatnya kembali?
untuk apa..?
lantas apa yang harus aku lakukan..
untuk kesekian kalinya..
aku bertanya
siapa dia di hatiku..?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...