WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Thursday, October 22, 2009

sajak: dendamku

bila aku lemah tak berdaya 
bila aku tidak mampu meneruskan langkah
ku bisikkan hatiku akan namamu
ku potretkan wajahmu di mindaku
biar menjadi bara yang membakar api dendamku
ku biarkan sahaja dendam itu bernaung di hati
kerananya aku mampu melangkah dengan hati yang cekal
dengan harapan aku bisa membuka mata hatimu yang buta
dengan harapan aku bisa menewaskan egomu
aku ingin kau tahu
aku tidak lemah seperti tuduhanmu
seperti anggapanmu
namun, bila dendam menjadi landasan kekuatanku
aku terkubur akhirnya..
engkau pergi tanpa pesan
membiarkan aku melupakan dendam ini tanpa bimbingan
aku bagai layang-layang keputusan tali
berterbangan tanpa hala tuju
kerana di hatiku 
hanya ada dendam untukmu
dan bila takdir memanggilmu jauh dari dunia
aku kehilangan
aku sakit sendirian tanpa penawar
engkau ragut kekuatanku bersama pemergianmu
membuat aku dalam kebingungan..
membuat aku sesat dalam belantara dendam
hangus terbakar tanpa bahan dan apinya..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...