WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Tuesday, October 13, 2009

assalamualaikum..

haa..malam sebelum semalam aku g makan malam kt restoran d'hati.. nak dijadikan cerita, masa dalam perjalanan balik denagan dua lagi kawan aku tu(jalan kaki), ada la pulak sorang kawan aku tu tiba2 jer cakap..cmni..

"sha..cepatlah kawen.."

eeh, xde angin xde ribut, apesal pulak topik tu timbul..? pelik..!

bila aku tanye dia nape dia cakap camtu, dia pun jawab yang dia rasa aku ni akan kawen cepat...aku tanye lagi kenapa.. dia cakap, xtahu lah.. dulu, mak aku yang selalu suh kawen cepat. yang tu aku paham la, mak aku tu dah tua, tentu x sabar nk tengok menantu.. ni masalahnye kawan aku lak suh kawen cepat.. muka aku ni nampak cam orang yang akan kawen cepatke..? ish, x paham aku..

lagi satu citer, mamal semalam.. masa aku tengah lepak2 kt tengah umah.. ada la akak housemate aku tu cakap benda yang same..suh aku kawen cepat..ayat sebijik lak tu..!

"sha..cepatlah kawen.."

eh, ape kena dengan dorang nie..? dorang da nampak jodoh aku ker? kenapa aku..? aku tanye lg sekali kat akak tu nape dia cakap camtu.. dia pun jawab benda yang same cam yang kawan aku cakap sebelum nie.. ini dah kira pelik tahap gaban..

ayat da same, jawapan pun same..soalnye, patut ke aku kabulkan permintaan dorang ni? lau dulu, aku selalu jwb amiin, tapi kali ni rasa gementar pun ada, takut, aku amiinkan terus orang datang minang.. ish, pengsan dek terkejut aku dibuatnye..

apepun, jodoh pertemuan di tangan Tuhan n aku pasrah dengan ketentuanNya..

~the end~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...