WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Sunday, March 25, 2012

Erti sakit dan kehilangan

Assalamualaikum w.b..



Dua tiga hari terdekat ni aku asyik teringatkan arwah ayah aku... Rindu sangat-sangat dengan arwah tapi hanya Yassin dan doa yang mampu ku kirim sebagai tanda ingatan ku padanya dan penghargaan kerana pernah menyayangi diri ini.



Ya Allah...terlalu berat rasanya ujian-Mu ini... terlalu sakit rasanya merindui yang dicintai tanpa dapat mengimbau memori tentangnya.. terlalu sakit hingga tak dapat ku ubati meski telah berbelas tahun kehilangannya.. Ya Allah... beginikah juga apa yang Fatin rasakan.. Sungguh aku tak pernah dapat menyelami hatinya untuk mengetahui sejauh mana penderitaan dia membesar tanpa memori tentang ibu yang melahirkannya ke dunia.. Sungguh aku ingin tahu namun diri ini terlalu takut untuk bertanya..lidah ini terlalu kelu..



Ya Allah..andai dia menderita, Kau hilangkanlah derita itu daripadanya.. Terlalu perit derita itu.. Aku tak ingin dia merasakan apa yang ku rasakan saat ini.. Sungguh, rasa ini seakan membunuh nyaliku dalam diam.. Semakin hari semakin dalam dan parah sakit ini.. Hanya Kau yang mampu mengurangi rasa ini.. Ya Allah, kau kirimkan dia padaku saat aku hilang arah..saat aku keseorangan..saat aku ingin membenci seluruh isi dunia ini... saat aku benar-benar putus asa dan mengharapkan keajaiban dari-Mu.. Terima kasih kerana Kau hadirkan dia untuk mendengar dan berkongsi kesedihan denganku.. Tiada insan yang lain yang lebih memahami apa yang pernah ku lalui sepanjang hayatku melainkan dia yang punya banyak persamaan denganku.



Ya Allah...Kau maha mengetahui akan insan-insan yang ku cintai dalam persinggahan sementara ini.. Mereka sangat berarti dalam mewarnai suram hariku.. Jangan Kau ambil mereka dari sisiku Ya Allah... Aku mohon hanya pada-Mu Tuhan sekalian alam.. Ku tak ingin merasai kesakitan akibat kehilangan lagi... Cukuplah kehilangan-kehilangan yang sebelumnya.. Ya Allah, matikanlah aku lebih dahulu dari insan-insan yang aku cintai.. Dan berilah mereka kekuatan untuk menghadapi kehilanganku kerana ada antara mereka yang tidak begitu tahu akan erti kehilangan lagi.. Kau kasihanilah mereka...



Namun Ya Allah...andai suatu saat aku memang harus juga merasakan kehilangan kesemua insan-insan yang aku cintai, Kau kuatkanlah hatiku ini.. Jangan Kau biarkan aku sendiri terperangkap dalam lohong hitam yang hampir menelanku hidup-hidup suatu ketika dahulu.. Jangan Kau biar aku kembali ke lorong hitam itu.. Jangan Kau biar aku akhiri hayatku ini secara tidak wajar dan membuat-Mu murka.. Jauhi itu Ya Allah.. 



Ya Allah...sesungguhnya Engkau lebih tahu akan segala sesuatu milik-Mu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...