WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Wednesday, January 11, 2012

Aku yang kau tinggalkan..

Assalamualaikum w.b...

Bangun tidur petang tadi terus teringat kat Zai. Entahlah, tak tahu apa pengakhiran pada hubungan aku dengan dia. Semalam aku ada hantar mesej kat dia guna nombor Maxis mak aku, buat-buat bertanya dia tu dia ke orang lain.. Dalam pukul 6 pagi tadi dia balas mesej tu, dia jawab " Aah ada apa". Sebelum ni aku cuba jugak fikir kemungkinan yang dia dah tak guna nombor tu lagi, atau dia takde kredit, atau macam-macam lagi. Tapi yang pasti dia masih gunakan nombor yang sama dan mempunyai kredit untuk membalas mesej.

Sebelum aku tinggalkan rumah, aku mesej dia guna nombor aku. Aku cakap aku ada exam pagi ni, dan aku minta dia doakan aku. Dalam hati berharap akan ada mesej balasan. Tak banyak pun tak apa. Satu pun jadi la. Tapi macam yang dijangkakan, handphone tu senyap aje. Sampailah waktu aku switch off hp tu dan on semula lepas balik dari exam. Masih sama. Takde walau satu balasan pun.

~sigh~

Mungkin aku patut mulakan proses melupakan dia. Kalau tak, hati aku ni takkan tenang. Sampai suatu ketika aku terfikir akan menerima kad jemputan perkahwinan dari dia.. ataupun terserempak dengan dia bersama perempuan lain... tapi kalau itulah cara pengakhiran yang bakal aku lalui, aku tak kisah.. aku terima je. Rasanya hati aku dah mati.. cukuplah apa yang dah aku rasa selama ni.



Kalau menyayangi seseorang hanya akan menyakiti hati aku sendiri, mungkin aku memang tak perlu menyayangi sesiapa. Cukuplah menyayangi darah daging sendiri walaupun mungkin aku akan tetap sakit bila kehilangan mereka di dunia ni..

Sekian untuk coretan kali ni.

~Salam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...