WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Monday, July 5, 2010

dilema...

assalamualaikum...

skrg ni aku betul2 dlm dilema..xtau apa yg aku buat betul ke tak..
aku suke kt A, dia x penah bg respon yg x baik..tp dia tak jugak ckp dia ske kt aku..

B pulak dak saiko yg dh lme kacau aku..sjak aku tgkatan 5 lg.. kami x penah jumpe, cme knal melalui gambar dan mesej..mostly aku suke cre dia layan aku... bila subuh dia kejutkan, tiap malam dia call.. dia akan call smpai aku jawab utk pastikan aku selamat..lau aku xde kredit dia topupkan... hampir semuanya baik tntg dia...tp biasa la kn, xde manusia yg sempurna.. kelemahannya, dia susah nk berterus terang..asyik tipu je smpai aku xtau yg mne satu yg betul dan yg mne yg rekaan..

C pulak seorang yg lebih muda dari aku... bukan muda setahun tp 2 tahun..dia ada masalah hati...aku tahu...aku nk bantu..tp x sangka lak dia mengharapkan lebih dari tu... setakat ni aku rse dihargai sgt2 sbb dia slalu mntak pndapat aku...dia hormat cre aku..

D pulak dah lamar aku indirectly... dia ckp nk knal lbih rapat...so, aku on jela...ingatkan x serius tp rpenye dia serius... dia da tanye pasal nk kawin bila, hantaran berapa.. dia jenis yg da fikir mse depan..dan mahukan hubungan hingga ke jinjang pelamin..itu yg aku tahu..

aku keliru dan serba salah sbnrnye...sbb...dalam mse yg sme aku msih mengharapkan A ske aku.. aku x salahkan A pasal cre layanan dia yg bg harapan kt aku, aku sedar aku sedang buat benda yg sme.. skrg ni aku xtau aku da buat keputusan yg betul atau tdak ble aku terima D..patut atau tdak aku teruskan hubungan dgn dia...lau ye, mampu ke aku lupakan A. mcmane lau aku tgh dgn D, A luahkan perasaan kt aku...msti mse tu aku rse rugi sbb terpaksa lpaskan lelaki yg aku puja dlm diam tu.. lau tidak, siapa yg aku nk plih? nk terus menunggu A ke.. nk dgn B yg aku ragui kejujurannya...atau nk dgn C yg selalu menghargai aku tetapi ada jurang umur...? mmgla umur tdak sepatutnye jd pghalang tp mslhnye boleh ke dia bimbing aku dalam hidup... boleh ke dia bimbing keluarga nnt...? hurm...aku takut utk dilukai kerna hati ini telah seringkali dilukai dan aku juga tidak mahu melukai hati sesiapa kerna aku terlalu arif makna dilukai...

Ya Allah, tolonglah hambamu ini...sesungguhnya engkau maha mengetahui apa yg terbaik utk hambamu...

~amiin~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...