WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Wednesday, September 30, 2009

berakhirnya sebuah penantian..

assalamualaikum..dengar la citer.. tadi mse kelas tutor MLS, ada org call, aku ingat sape la sebab no x dikenali..so, mula2 aku x jawab tapi bila org tue call x henti2, aku pun rse apa yg dia nk ckp tu must be s/thing important..aku pn jawab..

mula2 aku tanye siapa dia tp dia x jwb, dia terus tanye no mak aku.. oleh sebab aku xtau saper dia aku pun ingat dia tanye no 'mark anthony'(budak Sabah), aku pn cakap ar aku xde no dia... aku ckp dgn org tue yang aku ada kelas tp dia lak minta aku kuar kelas jap.. aku xkuar sebab takut.. dia pn letak tepon..

tak lama pastu baru aku terfikir yang org tu mungkin tanye pasal mak aku.. tibe2 aku dapat mesej yang bunyinya lebih kurang camni..

"kalau mak tepon gitau dia zainab Kuala Lumpur dah meninggal petang semalam.. xcident langgar lari.."

astaghfirullahalazim.. aku macam x percaya apa yang aku baca.. kakak yang selama ni aku tunggu berbelas tahun untuk jenguk aku dah meninggal sebab accident.. dalam hati aku masa tu cume tuhan yang tahu.. kecewa, marah, sedih.. semuanya ada..

aku sedih sebab dah berbelas tahun aku tunggu bilakah waktu aku akan dapat jumpe dia.. kalau dia x kenal aku pn xpe..aku x kisah sebab aku tahu dia mmg x suka aku..tapi tiba2 je aku dapat tahu perkara tu xkan berlaku sampai bila2..

yang aku geram tu sebab aku rasa penantian aku selama nie macam sia2 jer.. waktu dia meninggal pun aku x dapat tengok.. waktu dia dikebumikan pun aku masih x dapat tengok dan hasilnya aku x tahu pn rupa dia camne.. dalam ingatan aku xde langsung potret dia..

dalam masa yang sama aku tetap bersyukur, aku sedar semua kejadian itu tidak dijadikan sia2.. semua yang berlaku tentu ada hikmahnya..dan aku mula sedar hakikat semua tu.. mungkin Allah ingin mengakhiri penantian aku selama ni.. disebabkan aku asyik menanti dan mengharapkan impian aku jadi kenyataan, aku selalu tertekan dan sedih.. mulai dari sekarang aku x perlu menanti lagi.. dan aku bersyukur penantian ni berakhir juga walaupun dalam keadaan yang menyedihkan..

aku redha dengan kehendak Allah yang esa.. sesungguhnya Dia lebih tahu akan sesuatu..

untuk arwah kakakku.. akan ku cuba lupakan peristiwa yang mengguris hati antara kita..

...Al-fatihah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...