WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Wednesday, February 18, 2015

Biarkan aku mati dahulu..

Assalamualaikum w.b

Dah berbulan aku fikirkan utk tukar kerja tapi entah kenapa rasa berat sangat hati nak tinggalkan kawan2 walaupun aku tau satu hari nanti, bila dorang nak tinggalkan aku, dorg x rasa berat hati pn..

Entah la.. kata kawan2 aku, aku ni keras hati..ego.. tapi bila fikir2 balik, keras ke hati aku bila dengan begitu mudah aku menerima seseorang menjadi sebahagian dari hidup aku..

Sukar utk aku akui sendiri tapi itulah hakikatnya, bila aku mula berkawan, aku mesti sayang dia walaupun aku x cakap.. bila org tu tinggalkan aku, aku mesti rasa sedih walaupun aku tunjuk muka senyum.. ketawa2 mcm xde pape..

Kdg2 aku rasa aku terlalu rapuh.. terlalu mudah disakiti walaupun tanpa niat.. sakit rasanya bila sorang demi sorang tinggalkan aku dan mampu teruskan hidup tanpa aku.. sedangkan aku walau berapa ramai pn yg aku kenal, aku tetap tak boleh move on.. Aku tetap ingat orang2 yang dulu rapat dengan aku.. dan setiap kali aku ingat, aku rasa sakit dalam dada aku..

Tapi aku tak tunjuk kat orang, sebab aku taknak orang tahu betapa lemahnya aku.. mungkin akan ada yang cakap aku hipokrit.. tapi takpelah la.. Aku x kisah sebab cuma aku yang tahu apa yang aku rasa..

Sebab tu, sedikit demi sedikit aku cuba jauhkan diri aku dari setiap orang.. sebab aku taknak dorang jadi terlalu penting dalam hidup aku..

Kalau boleh, aku nak hidup sorang2..tanpa ada sape2 spy aku tak ditinggalkan lagi.. tapi aku x mampu.. sebab tu, aku pilih orang2 tertentu utk terus berdamping di sisi aku.. dan aku akan cuba sedaya upaya aku utk buat orang2 terpilih ni tetap kekal di sisi aku walau apa pun yang berlaku..kecuali kematian..

Tapi kalau boleh, biarlah aku yang mati dlu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...