WeLcOmE To My BlOg

jangan segan2 untuk membaca dan tinggalkan komen....!

Assalamualaikum

Friday, January 22, 2010

sajak: insan terbaik

Di kala aku keseorangan


sepi bersarang di dalam hati


menyebarkan virus-virus rindu ke segenap jiwa dan raga


aku rindu waktu itu


waktu aku bisa dekat denganmu


segala yang terbuku di kalbu


kau uraikan satu persatu


hingga akhirnya tiada walau satu pun yang tersisa


kau ajarkanku erti tangis dan tawa


erti bahagia dan derita


aku rindu suaramu


perhatianmu


juga santun bicaramu


darimu aku belajar bermadah


walau kau tidak pernah sedar


keranamu aku menjadi aku


tapi sayang seribu kali sayang


perhatianmu bukan milikku lagi


namun..,


ingatanku masih utuh buatmu


biar berzaman berlalu


biar berbatu jauhnya aku darimu


dalam hatiku, hanya ada dirimu


memoriku padamu takkan luput


telah ku siapkan tempat untukmu


dalam sanubari ini


tiada ganti selepasmu


akan ku biarkan ia membakar semangatku


kerana engkau guru yang mengajarku erti hidup


sahabat yang selalu menjadi pendengar setiaku


dan engkau..


insan terbaik yang pernah ku kenal..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...